söndag 25 maj 2014

Etikett Rosen Hillsch

Ja, kanske är det just etikettandet som jag tycker är något av det roligaste med bryggandet. Undrar vilken plats drickandet kommer på? Denna etikett skulle alltså tillhöra ett veteöll. Tänkte vete, gult och brunt. Typsnittet skulle påminna om någon sorts gammal text åt klosterhåll på något sätt. Märkte sedan att jag inte är särskilt principfast. Något jag tänkt skulle bli en följetong när jag gjorde min första etikett är borta redan på andra etiketten... Sökte hej vilt på nätet efter komponenter till denna etikett och då jag hittade kissande pojken kunde jag inte låta bli. Den spetsiga toppen är väl inte klockren men ibland orkar man bara inte. Frågan är också hur långt man kan gå med namnlekandet runt Rosenhill...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar